tirsdag 13. august 2013

Fortell meg...

Jeg fikk en konvolutt av den hyggelige postmannen som henter posten våres på jobb, i den konvolutten var det et dikt. Jeg likte diktet kjempegodt og bestemte meg med engang for at jeg måtte ha det på veggen! Måtte bare skrive det inn på dataen selv slik at jeg kunne tilpasse skrift- type og størrelse. Nå mangler jeg bare en ramme..
 
Her er diktet i hvert fall. det er skrevet av Ragnhild Bakke Waale.
 
Fortell meg….

Fortell meg
at jeg er noe,
at jeg kan noe,
at jeg betyr noe.
Fortell meg det.
 
Ikke fortell meg
det jeg gjorde,
eller det jeg kunne gjort,
eller det jeg burde eller skulle gjort.
Nei, ikke fortell meg det.
 
Fortell meg heller
at jeg er noe,
at jeg kan noe,
at jeg betyr noe.
Fortell meg heller det.
 
Jeg trenger det, skjønner du.
Jeg trenger det så sårt.
Jeg trenger en søyle av trygghet
å lene meg mot gjennom livet.
Jeg trenger det, skjønner du,
for det er så værhardt å leve.
 
Nei, nå må jeg gå å jobbe litt med kjøkken møblene...
Satse på et det er oppholdsvær resten av kvelden så vi blir ferdige... ;)
Vi blogges!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på dine ord! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...